//
Du liest...
Diskurs, Export

A Bill of Rights and Principles for Learning in the Digital Age

comment_kleinFührende Vertreter aus verschiedenen Bereich zum Thema „Lernen im Digitalen Zeitalter“ haben sich zusammengeschlossen um Richtlinien und Vorsätze zum Umgang mit neuen Medien in der Lehre zu erarbeiten.

Eine kurze Erläuterung sowie das Ergebniss eines Treffens in Palo Alto im Dezember 2012 findet ihr unter:
http://hackeducation.com/2013/01/23/a-bill-of-rights-and-principles-for-learning-in-the-digital-age/

Erste Unterzeichner sind unter anderem:

  • John Seely Brown, University of Southern California and Deloitte Center for the Edge
  • Betsy Corcoran, Co-founder, CEO, EdSurge (edsurge.com)
  • Cathy N. Davidson, Distinguished Professor of English and Interdisciplinary Studies, Co-Director PhD Lab in Digital Knowledge, Duke University, and cofounder Humanities, Arts, Science, and Technology Advanced Collaboratory (hastac.org)
  • Petra Dierkes-Thrun, Lecturer in Comparative Literature, Stanford University; blogs about literature and digital pedagogy at literatureilluminations.org
  • Todd Edebohls, CEO of careers and education service Inside Jobs (insidejobs.com)
  • Mark J. Gierl, Professor of Educational Psychology, Canada Research Chair in Educational Measurement, and Director, Centre for Research in Applied Measurement and Evaluation, University of Alberta, Canada
  • Sean Michael Morris, Educational Outreach for Hybrid Pedagogy (hybridpedagogy.com) and Part-time Faculty in the English and Digital Humanities Program at Marylhurst University in Portland, OR
  • (Jan) Philipp Schmidt, Peer 2 Peer University (P2PU, p2pu.org) and MIT Media Lab Director’s Fellow
  • Bonnie Stewart, Ph.D candidate and Sessional Lecturer, Faculty of Education, University of Prince Edward Island, Canada
  • Jesse Stommel, Director of Hybrid Pedagogy (hybridpedagogy.com) and Director of English and Digital Humanities at Marylhurst University in Portland, OR
  • Sebastian Thrun, CEO of Udacity (udacity.com), Google Fellow and Research Professor in Computer Science, Stanford University
  • Audrey Watters, Writer, Hack Education (hackeducation.com)
Advertisements

Diskussionen

Es gibt noch keine Kommentare.

Kommentar verfassen

Trage deine Daten unten ein oder klicke ein Icon um dich einzuloggen:

WordPress.com-Logo

Du kommentierst mit Deinem WordPress.com-Konto. Abmelden / Ändern )

Twitter-Bild

Du kommentierst mit Deinem Twitter-Konto. Abmelden / Ändern )

Facebook-Foto

Du kommentierst mit Deinem Facebook-Konto. Abmelden / Ändern )

Google+ Foto

Du kommentierst mit Deinem Google+-Konto. Abmelden / Ändern )

Verbinde mit %s

%d Bloggern gefällt das: